12 Ekim 2010 Salı

Seval'ce


"Gökyüzü herkesindir!" dediğinden beri şair, ben tuttum aldım payıma düşeni. Sonsuz mavisini hediye bildim, bulduğum her yerde sevindim. Bulutların en beyazları oyun arkadaşım oldu, onlarla çok eğlendim. Bugün bile yağmur yüklü grileriyle nerede görsem dertleşirim...

Ayın her şekli bir başka büyüler beni. Gecenin karanlığı gizledi, utanıp kızarmalarımı yabancı gözlerden.

Gözüme ilişmeye görsün yıldızlar, döküveririm oracıkta içimdekileri, hem de ışık hızından bin kere daha süratli... Küçüklüğümden beri böyle alışmışım, sorun isterseniz, her biri tek tek, milyon tane sırdaşım...

Güneşi uzaktan sevmeyi tercih ettiğim için gayet sakin geçti birlikteliğimiz. Sicaklığın da fazlası zarardı, ben hiç üstüne gitmedim.

Yağmuru çok sevdiğimi söylemiş miydim? Babamı hatırlattığını bana, ve de kutsal bereketi... O yağar ben şükrederim.

Gençler bilmez belki, "Su gibi aziz ol!" derdi eskiden büyükler, ben de lafın gelişi sanırdım. Yaşlandıkça anladım suyun hayat olduğunu ve değerini. Bitkilerin, arıların, kuşların, kelebekler ile sincapların... Öğünmek gibi olmasın, her biri çoktandır uzaktan akrabalarım...

Akarsuların bendine sığmayan çamurlu ve hırçın coşkusu her seferinde korkuttu beni doğrusu. Ama belli etmedim elbet... Yani, olsa olsa seviyeli bir mantık ilişkisiydi aramızdaki muhabbet... Sanıyorum onlar benden bihaberdiler, bendeki de sadece minnet!

Bilmem hiç bahsetmiş miydim, yüce dağlara hayranlığımdan, her karşılaştığımızda göğsümü daraltan heyecan dolu korkudan... Yahut denize duyduğum aşktan?

"Işte Yaradanın muhteşem gücünün zerresi!" derim kendime o zaman "Ve sen zavallı insan! Bir kum tanesi bile değilsin evrende aslında... Ya utan yaptıklarından ve durul, ya da boş yere kalabalik etme de kaybol!"

Yok canım, bahsetmemişimdir herhalde. Hem demezler mi, "Görmek isteyene kapının önündedir keramet!" benimki öylesine kendi kendime gevezelikten ibaret... :)

Seval

3 yorum:

no name dedi ki...

düzeltirken accık oynasam ablam kızar mı ki?

kızmasa keşke, zaten şarkımı da gaspetti bitişik mi yazılıyordu ki bu? dur bide ayrı yazayım tam denk gelsin.
gasp etti...
neyi?
benim en çok sevdiğim şarkıyı...

mavigun dedi ki...

kankam harikasın..
evren senin yürek gözünle daha bir güzel ...
bir gökyüzünün altında aynı zamanda yaşamakta..

seval dedi ki...

No Namecim sana ne icin daha cok tesekkür edeyim bilemiyorum ki be ablam...:) Yazdiklarimi ayri bir basliga layik görmene mi, güzelim Türkce harflerimizle yeniden üsenmeden yazmana mi, yoksa deger verip üzerinde kafa yormana mi.. :) Cok sag ol canim kardesim... Elbette istedigin gibi degistirebilirsin, ben sadece daha cok sevinirim... :) Ayricana cok da teessüf ederim, ben sarki marki gasp etmedim o bana hediye edildi! Sen sansina küs!... he.. he... :)

Kankacim cok sag ol canim, yasam güzel dostlarimizla daha güzel!:)