24 Mart 2008 Pazartesi

Eylem Senaryo

Aylak Eylemce devam

Soner menüsünü belirlemiş ve yemeği yapmaya başlayacağı zamanı beklemektedir
Süresi başlar ve soner kolları sıvar
Tencereleri çıkarır malzemeleri masanın üzerine koyar

Dış ses: soner bey büyük bir titizlikle başladı bakalım
Menü de ne var soner bey?
Soner: tabiî ki türk mutfağı ne o öyle yok İtalyan yok amerikan bizim mutfak varken
Ve vazgeçilmez yemeği kuru fasulye,pilav,salata ,tatlı falan işte oyalama beni
Dış ses: soner bey çok iddalısınız
Soner:tabii canım
Yalnız bir şey sorayım mı kuru fasulye nasıl yapılıyordu
Dış ses:nasıl yani soner bey bilmiyor musunuz
Soner:şaka yaptım tabii canım
Dış ses: aman öyle olsun
Soner içinden nasıl demişti sevil, fasulyeyi tencereye boşalt ,soğan ,salça, et
Aman nasıldı be
Dış ses: soner bey vaktiniz geçiyor çok düşüncelisiniz
Soner: acele etme canım hergün mü yemek yapıyoruz
Dış ses:yetişmez diye dedim
Soner:tamam dur başlıyorum
Şimdi önce fasulyeyi kavuruyorduk galiba o zaman yağmı dökecektik tabi canım
Yetermi ki bu kadar döktük bakalım gitti
Kavrulsun fasulyeler ,soğan mı kavrulacaktı yoksa
Dış ses: değişik bir yöntemle yapıyorsunuz galiba
Soner içinden hadi ya böyle değilmiydi off
Soner: tabi canım değişik yaparım ben he hee

Şimdi etide mi içine atacaktık yav sevil nasıl yapmıştı keşke elime kopya yazsaydım
Bir tencerede yaptıydı hepsini
Dur soğanları doğrayım ben o kavrulsun
Soner: bıçak nerdeydi hah
Soyalım soğanı
Dış ses:fasulyeye baksaydınız
Bir karıştırın isterseniz ocakta kaldı
Soner : tabi canım bakacağım
Bakar kuru fasulyeler siyah renk olmuş
Eyvah bunların rengi beyazdı
Dış ses:yanmış soner bey
Soner:ya evet dur bunu kenara alalım
Yeni tencere çıkaralım
Yağı ekleyelim ,soğanı önce atayım o zaman
Dış ses:soner bey haşlanmış fasulye daha çabuk pişerdi
Sizinki değişikmiş karışmak gibi olmasın ama
Soner:hah işte evet ağzını öpeyim senin
Dış ses:aman soner bey lütfen
Soner:tamam canım öpmeyeceğiz herhal teşekkür amaçlı dedim birden öyle
Canım sevilim hazırlamıştı ya nasıl unuttum diye geçirir içinden
Soğanları tencereye atar hemen ve haşlanmış fasulyeyi dolaptan çıkarır
O ara aklına pilav gelir hemen pirinç bulur
Soner:ne kadar ekleyecektim tüh ya yine unuttum
Dış ses:neyi unuttunuz soner bey
Soner:sesli mi düşündüm ben , yok bir şey şimdi yaparım
Dış ses:soner bey soğanlar kokuyor
Soner : eyvah unuttum
Off ya bunlarda yanmış alalım kenara
Birdaha doğrayayım
Soner:ah doğan ahh ağlamak istiyorum
Başıma bu işleri açtın ya doğan off ooff

Şimdi yeni bir tencere daha bulayım hah o zaman önce etlerimi atayım
başında bekleyim başka yanmasın
Şimdi soğanlar ,salçası fasulyesi tamam şimdi suyu koymalıyım tamam oldu herhal kapatayım kapağı olduğu kadar
İçinden olur inşallah salladık ama
Dış ses:Soner bey bir saatiniz kaldı daha pilav salata tatlı vs
Soner: dur be kardeşim iki ayağımı bir papuca sokma
Tamam dur şimdi pilavda sıra
yıkadım bunu
tencere hemen koyduk ocağa at içine pirinçleri ne kadar su ekliyorduk hah çaydanlıkta sıcak su var ekleyim hemen

Dış ses: aman soner bey ne yaptınız bir çaydanlık su boşalttınız
Soner:hadi ya çok mu oldu o benim özel yöntemim canım he hee he
Dış ses: bu arada yağ ve tuz katmadınız diyette misiniz
Soner :olur mu ben sonradan ekliyorum onları
Bak şimdi eklerim hemen
Fasulyeye tuz attım mı ona da bakayım
Yok bu da tuzsuz kalmış
Tamam şimdi bitti pişsinler

Dış ses:Soner bey vakit çok az kaldı masa hazır değil,siz hazır değil,salata ,tatlı nasıl yetişecek
Soner:seni bana beni panik yapmak için mi gönderdiler kardeşim bi sus
Dış ses: tamam sustum
Soner: hemen masayı hazırlayayım misafirler gelmeden son yarım saat
Dış ses :soner bey çok dağınık çalıştınız mutfağı toparlasaydınız biraz her şey her yerde
Soner:dur be kardeşim daha masa hazır değil dursun ora sevil halleder
Kaşık çatal nerde hah tamam hemen dizeyim düşmesene ya düzgün dur masada
Bardak ,su ,peçete
Dış ses: son 15 dakika soner bey yemekler pişti mi kontrol etseniz
Salata ve tatlı yetişmedi daha
Soner: tamam pilava bakayım kapağı açar
Dışses:sanki pirinç çorbası olmuş o
Soner :dur kapağı açayım çeker o çeker
Tabakları koymadım eyvah eyvah
Fasulye tamam olmuş kapattım altını
Pirinçler pişmiş ama lapamı ne boşver öyle de güzel olur
Tabaklarda tamam
Dışses:son 15 dk siz hazır değilsiniz
Yemek kokuyorsunuz mutfak zaten uçtu salata kaldı
Soner:sus bir kardeşim sus
Hemen hazırlanırım ben

Dış ses: soner bey pek başarılı olamayacak galiba
Soner : tamam geldim işte
Pilavıda söndüreyim salata yapayım hemen ,nerde malzemeler
Marul hangi poşetteydi burada havuç varmış çık dışarı
Başka başka marul nerde hah buldum
Ve kapı çalar ...


son bölüm kısmetse yarın :)

24 Mart 2009 Salı 16:31

Hiç yorum yok: