14 Mart 2015 Cumartesi

ELMA


Şimdi sen çırılçıplak elma yiyorsun 
Elma da elma ha Allahlık 
Bir yarısı kırmızı bir yarısı yine kırmızı 
Kuşlar uçuyor üstünde 
Gökyüzü var üstünde 
Hatırlanacak olursa tam üç gün önce soyunmuştun 
Bir duvarın üstünde 
Bir yandan elma yiyorsun kırmızı 
Bir yandan sevgilerini sebil ediyorsun sıcak 
İstanbul'da bir duvar 

Ben de çıplağım ama elma yemiyorum 
Benim öyle elmalara karnım tok 
Ben öyle elmaları çok gördüm ohooo 
Kuşlar uçuyor üstümde bunlar senin elmanın kuşları 
Gökyüzü var üstümde bu senin elmandaki gökyüzü 
Hatırlanacak olursa seninle beraber soyunmuştum 
Bir kilisenin üstünde 
Bir yandan çan çalıyorum büyük yaşamaklara 
Bir yandan yoldan insanlar geçiyor çoğul olarak 
Duvarda bir kilise 

İstanbul'da bir duvar duvarda bir kilise 
Sen çırılçıplak elma yiyorsun 
Denizin ortasına kadar elma yiyorsun 
Yüreğimin ortasına kadar elma yiyorsun 
Bir yanda esaslı kederler içinde gençliğimiz 
Bir yanda Sirkeci'nin tren dolu kadınları 
Adettir sadece ağızlarını öptürürler 
Ayaküstü işlerini görmek yerine 

Adımın bir harfini atıyorum


Cemal Süreya

Hiç yorum yok: