1 Eylül 2010 Çarşamba

Eylül Oluyor Kalbiniz


Bakışlarınız nemleniyor
Sizi tutuyor nedense
Eylül oluyor kalbiniz
Ve daha da sarartarak
Saçlarınızı
Tebessümsüz bir yaprak gibi
Solmaya gidiyorsunuz.

Yanlış mı bakıyorum acaba
Uzun uzun yürüyen
Bir sağanak altında
Nasıl anlaşılabilinir
Sıcacık bir duygunun
Yüreğe inen ağrısı.
Bir aşağı bir yukarı
Nabzı da göz ardı etmemek gerekiyor
Ağacın dalına konup kalkan kuşu da

Salıncakta sallanan çocuğun keyfini de
Denizin durgun, açık, net maviliğini
Bir ikindi sonrasında öğlen öncesinde
İçinize sindirerek nefesler salarak
Aşk var mıydı gölgesi var mıydı
Uçurumların.

Hayat derin ve karanlık bir kuyu gibi
Gözünüzün içine baka baka
Alıp götürüyor sarışınlığınızı
Kekremsi bir ten ile yaşıyorsunuz
Şehir azgın bir boğa gürültüsüyle
Göğsünüze çöküyor
Sizi tutuyor nedense
Bakışlarınız nemleniyor
Eylül oluyor kalbiniz.

Yanlış mı bakıyorum acaba
Bir aşağı bir yukarı
Kırık bir fanus
Yanlış bir sabah ile
Daha da sarartarak saçlarınızı
Tebessümsüz bir yaprak gibi
Solmaya gidiyorsunuz...

Nurettin Durman

21 yorum:

mavigun41 dedi ki...

No Name kardeşim bu gece burasını HERDEMMAVİ ile misafir geldik..
ister burada ağırlarsın bizi...
ister yeni bir oda açarsın..
anahtar sende..
iyi geceler ..
sevgilerimle..

mavigun41 dedi ki...

Hayat ßizi dört işlemle sınar: Gerçeklerle çarpar, Ayrılıklarla ßöler, İnsanlıktan çıkarır ve sonunda ' Topla Kendini ' deR..!
alntı

mavigun41 dedi ki...

Bu gün Salı HerDemMavi ilk saatleri..
Yelkovan ile akrep in öpüştüğü an..
Zaman sevginin şeytanı..
Onunla sınanır sevgi..
Geçmiş zaman olur ki sevgiyi anmak bazen şükran,bazen sitem,bazen aşkla
Şimdiki zaman dır ki; o en kadir kıymet bilmediğimiz AN’ların toplamı..
hep kaybettikten sonra değerini anladığımız zamana..
aaah gençlğim, aaah eski sevda, aaah neydi o zamanlar..
diye seslendiğimiz..
Gelecek zaman hep bu zaman için yaşarız başımıza ne geleceğini bilmeden hep yarının dünden bugünden iyi olacağın sanar kendimiz tatlı talı kandırız..
Ve hep sınar zaman bizi …
Geçmişimizi unutarak AN’ı kaçırarak yarını kuramıyacağımızı çoook geç farkederiz..
Öyle geçer ki zaman …
Cömertçe harcadığımızı anlarız..
Işte o zaman tek şey dir bizi şeytana satmayan
Yüreklerimizdeki sevgi..
Zaman karşı kendinizi koruyun
Yüreklerinde karşılıksız sevgiyi taşıma yürekliliğini gösterdiğiniz an
Sizi seven her yürekte ölümsüzleşeceğiniz an olacaktır..

mavigun41 dedi ki...

Belkide benim kardeşim yayını başlatmayacak bile..
Ben ise bunu göze aldım..
Çünkü ben selam veremiyecek hallerin içinden bir soluk için siteye bakmaya geldiğim de..
Yada hiç bir şekilde göremediğimde devam ediyorların inancıyla bir şekilde herdemmavinin devam etmesini istemişimdir..
En karanlık anlarda
En uzak olduğun anlarda biryerde herşeyin iyi,güzel ve her zaman ki gibi devam etmesini istersin.
Bir bakıma Umut dur …
Bir umut…
Tüm değişenliklerin içinde değişmeyen değerlerin sürdüğüne inancındır..
Bu yüzden bu gün belki kısa sürecek ama radyomuz açılacak..
Tatilde olan tüm sevdiklerimize…
Selam yollayacağız…
Belki bu gün Salı diyip dudaklarına bir gülümseme takarız
Kim bilir..
Belki kısa bir süreliğinde en güzel anların arasına girer ve anmsanırız..
O güzel anların içersine bizde katılırız

gönlümüzde olan herkese bir selamımızı yollarız..
eminim yüreklerinde hissedeceklerdir.
Yolu BBO dan geçen
şimdi ise uzak olan herkese gitsin bu yayın..

mavigun41 dedi ki...

insan ne zaman insandır?
en güçsüz yanlarını gizleyemediğinde.
iki insan arasında ne zaman diyalog kurulur?
bir insan en güçsüz yanlarını sergileyip,
öteki de onu anladığında.
bir insan ne zaman sevmeye başlar?
karşısındaki de onu sevmeye başlayınca.
sevgi ne zaman biter?
hiç bir zaman...
peki insan ne zaman biter?
artık sevmediğinde
alıntı

mavigun41 dedi ki...

Durup dururken içimde bir şeyler kopup tıkıyor boğazımı,
Durup dururken sıçrayıp kalkıyorum yarıda bırakıp yazımı,
Durup dururken rüya görüyorum bir otelde, holde, ayakta,
Durup dururken çarpıyor alnıma kaldırımdaki ağaç,
Durup dururken bir kurt uluyor aya karşı bahtsız, öfkeli, aç,
Durup dururken yıldızlar inip sallanıyor bir bahçede, salıncakta,
Durup dururken mezardaki halim geçiyor aklımdan,
Durup dururken kafamda bir güneşli duman,
Durup dururken hiç bitmeyecekmiş gibi bağlanıyorum başladığım güne,
Ve her seferinde sen çıkıyorsun suyun yüzüne...

# Nazım Hikmet #

mavigun41 dedi ki...

ERKİN KORAY
söylüyor..
ÖYLE BR ZAMAN GEÇER Kİ..

Öyle bir geçer zaman ki dediğim aynı ile vaki
Öyle bir geçer zaman ki dediğim aynı ile vaki

Birden dursun istersin seneler olunca mazi
Öyle bir geçer zaman ki

Günlere bakarsın katı katı üzerine çekersin perde
Yoldan geçenler var da her akşam gelenler nerde
Kara yazı yazıldı sanma insanın da kaderi böyle
Öyle bir geçer zamanki dediğim aynı ile vaki
Öyle bir geçer zaman ki

Bir cevap buldun mu sorulara yiğitlik de var yine serde
Nasıl gaddar seneler geçiyor durduğu yerde
Sana kara yazıldı sanma insanın da kaderi böyle

Öyle bir geçer zamanki dediğim aynı ile vaki
Öyle bir geçer zaman ki

O nedir seni kızdıran memnun edeceği yerde
Bak bir garip diyor ki nerede o yarim nerde?
Anılara kapılıp kanma dünyanın da düzeni böyle
Öyle bir geçer zamanki dediğim aynı ile vaki
Öyle bir geçer zaman ki

http://www.akormerkezi.com/oyle-bir-gecer-zamanki-erkin-koray_video-izle-nntdrn.html

mavigun41 dedi ki...

Git gidebildiğin yere kadar...
Bu liman da kaybettiğim ilk gemi sen değilsin.
Ama şunu unutma! Rıhtımda kalanı değil,
çekip gideni vurur fırtına...

...---Küçük İskender---

mavigun41 dedi ki...

Funda Arar söylüyor
sevda yanığı
Yangınlar yaraladı ruhumu
Çok gördüm çok acı biriktirdim
Yaşlandım yüzüme hüzün vurdu
Ah hala çocuk olabilseydim

Kendimden usanmaya
Kaç sevda yanığı daha

Aşkı sandıklara kaldırdım
Üstüne yükler yükledim
Açmasın kimseler diye
Kilitlerime kilit ekledim

sevda yanığı

mavigun41 dedi ki...

Kıraç
İstanbul saklasın bizi

Edası ömrüme ömür
Gözleri kömür dilber
Ah bir el ver, bir el ver de
Yaralarımı sarayım

Payıma düşmüyorsun belki
Hakkım değilsin
Yine de gel
Bir senin yanında ben olayım

İstanbul Saklasın bizi
Boğazında düğümlesin
Kimseler göremesin, bulamasın ikimizi

Kuralına uymaz hayatın
Biliyorum uyuduğumuz uykular
Denizine sor içimi bu şehrin
Kifayetsiz tüm şarkılar




istanbul saklasın bizi

mavigun41 dedi ki...

Kısmet ise yarın devam ederiz..
HERDEMMAVİ ile mavilere dalar gideriz..

mavigun41 dedi ki...

Canım kardeşim siteye uğramamış..
sende mi tatile çıktın.
demek siteyi beklemek bana düştü..
öyle olsun..

mavigun41 dedi ki...

tabii tek başına yalnızlıklar içersinde yayın yapınca insan biraz hüzün kaplıyor yüreğini..

Kendimi terk edilmiş..
Kemalettin Tuğcu romanlarındaki..
çocuklar gibi hissediyorum..

Sahipsiz Hüzün
Kimin bu hüzün?
Benimse eğer neden içim titriyor hep?
Seninse eğer ne işi var bende?
Gel bir gece yarısı, al hüznünü
Gel, geceye bile söylersem namerdim, gel! ..

Ceyhun Yılmaz

mavigun41 dedi ki...

Hüzünlü olan insan ne yapar kalmış ADA da tek başına..
tabii ki bir ooof çeker..


Özlem Üngör söylüyor..

OLMADI BU SEVDALUK

Oturdum bir of çektim yaylanın çimenine
Göz yaşlarım damladı toprağa tane tane
Daha dün yanındayken gezerum hayalinle
Kader değil bu yarim sen ettun bile bile

Olmadi bu sevdaluk biz dost kalalum dedun
Bana yar olamadun dost nasil olacaksun
Ettuğun yeminleri nede çabuk unuttun
Hani sen hep benumdun şimdi söyle kiminsun

Sen yüreğimden değil sırtımdan vurdun gittun
Bu yalanci dunyada sende benimi buldun
Olmadi bu sevdaluk biz dost kalalum dedun
Bana yar olamadun dost nasil olacaksun

olmadı bu sevdaluk

mavigun41 dedi ki...

Yalnızlık derin bir mavi,
Yokluğun gibi..demiş biri..

aslında hiç bir şeyin yok olmadığını biliriz biz Ada sakinleri..
hele ekilen dostluk,sevgi ve kardeşlikse
bu adada olmayan herkesin yüreklerinde bu gün günlerden salı diye geçiyordur..
Bu gün canlar burada olmasalarda..
bu gün günlerden
SALI
HERDEMMAVİ..
GÜNÜ
maviliklerin her tonu ile bezenmiş..
Birlikte olma günü..
olmasa da bir cümleleri..
yürekleri bizle...

mavigun41 dedi ki...

YENİ TÜRKÜ
OLMASADA MEKTUBUN
Olmasa mektubun yazdıkların olmasa
Kim inanır senle ayrıldığımıza
Sanma unutulur kalp ağrısı zamanla
Herşeyi unutarak yaşanır sanma

Neydi bir arada tutan şey ikimizi
Birleştiren neydi ellerimizi
Bırak bana anlatma imkansız sevgimizi
Sevmek birçok şeyi göze almaktır

Olmasa mektubun yazdıkların olmasa
Kim inanır senle ayrıldığımıza

Baksana geçmişe ne çok anıyla yüklü
Nerde o taverna nerde sinema
Harcanmış zamanlar yeniden yaşanmazki
Geç kaldıktan sonra arama boşa!

Olmasada mektubun

mavigun41 dedi ki...

ŞEMS-İ TEBRİZİ


Sığ suları en hafif rüzgarlar bile coşturabiliyor.
Derin denizleri ise ancak derin sevdalar..
Anladım ki, derin ve esrarengiz olan her sey susuyor.
Anladım ki susan her şey derin ve heybetli…
***

Açlığa sabredersin, adı "oruç" olur. Acıya sabredersin, adı "metanet" olur. İnsanlara sabredersin, adı "hoşgörü" olur. Dileğe sabredersin, adı "dua" olur. Duygulara sabredersin, adı "gözyaşı" olur. Özleme sabredersin, adı "hasret" olur. Sevgiye sabredersin, adı "AŞK" olur.
mevlana

mavigun41 dedi ki...

Yalniz Olanlara;
Ask bir kelebek gibidir,pesinden kostukça hep senden kaçar.. En iyisi birak uçsun, inan ki hiç beklemedigin bir anda gelip omzuna dokunuverir... Ask mutlu eder, bazen de üzer ama ask özeldir, askini hak eden birine sunarsan eger..

Sevgilisi Olanlara;
Askin amaci birileriiçin "mükemmel insan" olmak degildir,seni mükemmellige en çok yaklastiracak insani bulmaktir..

Capkinlara;
Sevmedigin birine asla "seni seviyorum" deme.. Içinde olmayan duygulardan varmis gibi sözetme.. Kimsenin hayatina kalbini kirmak için girme.. Sevgi dolu bakan gözlere asla yalan söyleme,cünkü birine verebilecegin en büyük aci, asik olmadigin birini kendine asik etmektir...

Evli Olanlara;
Seven insan "senin hatan" yerine "özür dilerim" diyendir... "neredesin" yerine "ben buradayim" diyendir.. "nasil yaparsin" yerine "niye yaptigini anliyorum" diyendir.. ve ask "keske" yerine daima "iyi ki" diyendir...

Kalbi Kirik Olanlara;
Kalp yarasi siz kanatmaktan vazgeçinceye kadar sürer ve ilaci bu aciya alismak degil, ondan ders çikarabilmektir.

Asik Olmaktan Korkanlara;
Aska düs ama tökezleme,anla ama bekleme, paylas ama isteme,yaralan ama asla aciyi içinde büyütme...

Sevdigini Fazla Sahiplenenlere;
Sevdiginin bir baskasiyla mutlu oldugunu görmekten daha aci bir sey varsa,o da sevdiginin seninle mutsuz oldugunu görmektir..

Askini Itiraf Etmeye Cekinenlere;
Sevdiginden ayrilinca ask aci verir,sevdigin seni terk edince daha da çok aci verir ama en acisi, onu ne kadar sevdigini bilmesine hiç firsat vermemektir..

Dönmeyecek Birini Hala Bekleyenlere;
Hayatin en hüzünlü ani, deli gibi sevdigin insanin buna hi degmedigini gördügün andir ve en büyük kaybin onun için harcadigin yillardir...Senin askini su gün hak etmeyen, bilki 10 sene sonra yine haketmeyecektir. Birak, gitsin..

alıntı

mavigun41 dedi ki...

Bir salı günü sahne açılsın..
dostluk saçılsın makamında
burada olmak ,istedim..
görmeyenlere,duymayanlara..
fakat yüreklerinde sevgimizi dostluğumuzu hisseden herkese gönül tellerine bir hoş seda olmak istedim..
uzakta olan herkesin yüeklerine
selam olsun..

işte veda zamanı..
kankam tatilde..
eminin gördüğü herhangi bir şeyden..
bizlere yüreğinden bir selam yolluyordur..

son şarkımız kankama yolluyorum ve
HERDEMMAVİ de buluşmak üzere..
hernerede olursanız olun sağlıklı,mutlu ve huzurlu olun..
ömrünüze bereket..

canım kankam
senin için geliyor..
sezen aksu dan

bir zamanlar deli gonlum

ele avuca sigmazdi deli gonlum
bir zamanlar neredeydi simdi nerde
ister gunes ol yak beni yagmurum ol at beni
aklim baska duygularim baska yerde

bir deli ruzgar savurdu beni boyle
umutluk tutsak benim altin kafeste
ister gunes ol yak beni yagmurum ol at beni
zincirledi yuregimi artik sende
yok aglatmaz asla beni bir gun ayrilik
pismanligim nefret olmaz ofke olmaz
senden daha guclu bir hasret bulunmaz

ister gunes ol yak beni yagmurum ol at beni
acilarla sevinclerle yasat beni


bir zamanlar deli gönlüm

Adsız dedi ki...

blgn saraıyor ağaçların dalları sararıyor yaprakları ama içimdeki sevgin hiç bitmedi

Adsız dedi ki...

blgn 4 ay olmuş yazmayalı SENİN SEVGİN İÇİMDEN HİÇ BİTMEDİ inanki