14 Temmuz 2010 Çarşamba

Karadut


Karadutum, çatal karam, çingenem
Nar tanem, nur tanem, bir tanem
Ağaç isem dalımsın salkım saçak
Petek isem balımsın, ağulum
Günahımsın, vebalimsin.

Dili mercan, dizi mercan, dişi mercan
Yoluna bir can koyduğum,
Gökte ararken yerde bulduğum,
Karadutum, çatal karam, çingenem,
Daha nem olacaktın bir tanem?
Gülen ayvam, ağlayan narımsın
Kadınım, kısrağım, karımsın...

Sigara paketlerine resmini çizdiğim,
Körpe fidanlara adını yazdığım,
Karam, karam,
Kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
Sıla kokar, arzu tüter
Ilgıt ılgıt, buram buram.

Ben beyzade, kişizade,
Her türlü dertten topyekun azade
Hani şu ekmeği elden suyu gölden.
Durup dururken yorulan,
Kibrit çöpü gibi kırılan,
Yalnız sanat çıkmazlarında başını kaşıyan,
Artık otlar, göstermelik atlar gibi bedava yaşayan,
Sen benim mihnet içinde yanmış kavrulmuşum.
Netmiş, neylemiş, nolmuşum,
Cömert ırmaklar gibi gürül gürül,
Bahtın karışmış bahtıma çok şükür.
Yunmus, yıkanmış adam olmuşum.

Karam, karam
Kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
Sensiz bana canım dünya haram olsun...

Bedri Rahmi Eyüboğlu
( 1913 - 1975 )

KaRaDuT

24 yorum:

Adsız dedi ki...

belgin sensizdünya bana haram olsun

Adsız dedi ki...

blgn sadece seninle yaşayabilmeyi umut etmiştim birgün bile olur bence umutla bekliyorum ogünü hala ben inş olur

Adsız dedi ki...

blgn halada umutluyum 9 eylülgünü uşağa gidecem karadeniz pastanesine geleceğini umuyorum bekliyeceğim bir umutla 10 eylülde öğretmenevinde haticenin oğlunun düğünü var

Adsız dedi ki...

blgn inş buluşmamız önümüzdeki sene yaza kaldı tarihi hibelirlicem ben s.s r.f.k

Adsız dedi ki...

blgn s.s bu yaz buluşalım inş grşz ss r.f.k

Adsız dedi ki...

blgn günaydın seninle birbütünüz biz

Adsız dedi ki...

blgn iyi geceler sessizlik doğdu içime nedense çığlık atmak istiyorum aslında hep iki kelimeyi sarfetmek istiyorum s.s

Adsız dedi ki...

Blgn bugün ramazanın 12 .ci günü 7 haziran 2017 abimin oğluna İstanbul'dan kız isticez söz nişan biralarda olucak salon tutmuş kız evi kızla yeğenim anlaşıyorlardı zaten çok senedenberi çıkıyorlarmış 22 temmuzda burdan hareket 22 temmuzdada kız isteme söz akşamda salonda nişan 1tane halayım benimde çok şık olmam lazım artık inş Allah bana da gelin nasip olur inş gelinim olur s.s. R.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn bugün 7 ekim 4 ay olmuş yazmamayalı işler yoğun dükkanın ortak olan Önder bayılıyo ikidebir gece evlerinin lavabosunun mermerine kafası çarpmış kanamış dikiş atmışlar emar istemişler dikiş attıkları için emar çekinmez demişler o işe gelemiyo akşam 8 buçuk 9 a kadar İbrahim bakıyo benle ahenk akşam 5 e kadar kalıyozgece 9 darda Eşref ortak geliyo Önder rahatsız olduğu için gelemiyo dinleniyor işler karışık yani kolay değilmiş işler şimdilik benimde sigortamda yatıyo Hyrlısı bakalım ss. R.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn günaydın nslsnız a.i.v bugün tatil pazargünü tatil dükkan açık olmuyo akşam 6 dan sonra bazen Eşref açıyo biz izinliyiz alt komşunun kayınvalidesi nezamandan beri dürüm kokoreç istiyordu aslında dükkanda dürüm satılmıyo o istedi diye BİM'den dürüm aldı İbrahim dükkandanda kokoreç getirmiş ocakta yaptı onlarda kalabalıklar torunlarında var 8 tane yaptı torunun ikisi üniverstileli Eskişehir'de birideDenizli'de okuyo öbür ikisinde aliağada lisedeler hepsi toplanmışlar hafta sonu üniverstililer gelmişler buraya kısacası hepsine dürüm kokoreç le ayran götürdüm çok sevindiler babanın hayırı olsun dediler dua ettiler ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn dükkan 2 ocak 2018de kapandı oflunun yeri dönerci olarak bizimkiler 3 ortak devrettiler dükkanı Hyrlısı olsun ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn bugün 31 mart yarın sabah 11 de tiyatro provamız var esas gösterimiz 8 nisanda 7 nisandadır provamız olucak bitelaştır gidiyo heyecanımız ahenkle dorukta ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn bugün 16 nisan Cavidanda günümüz var haftaya 22 nisanda ise abimin kızı evleniyor düğünü var bizde hiç tık yok Mehmet'e çok kız buldum hiç birini istemiyo ben çok üzülüyom Hyrlısı diyelim biryerde kısıyo nasibi heralde ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn yazmayalı 2ayı gecmiş temmuzun 3 ü bugün. 5 temmuzda annem bana gelicek Hyrlısı ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn bugün 6 ekim 2018 ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn Günaydın aşkım ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn ss r.f.kc.ğ.m

Adsız dedi ki...

Blgn ss r.f.kc.ğ.m Annem bana geldi çok yaşlanmış artık hep üşüyorum diyo babacığımı kaybettikten sonra çökmüş kendisini hiç iyi hissetmiyo çok zor yaşlandı artık

Adsız dedi ki...

Blgn bugün 11 mart 16 marta az kaldı senin doğumgünün Hyrlısı olsun

Adsız dedi ki...

Blgn bugün 22 mart doğumgünün için gönderdiğim hediyenin size ulaşıp ulaşmadığını merak ediyorum

Adsız dedi ki...

Blgn bugün 7 Mayıs nslsn doğumgününüz için gönderdiğim 2 ayrı fincandan akan Gül'ler size ulaştımı acaba merakediyorum

Unknown dedi ki...

Slm bugün 20 temmız 2020 seninle birtürlü denkgelipte konuşamadık ben müsaitdeğil dim beni neden engellediğini anlıya madım mide kanaması geçirdim midemi yıkadı lar hastanede işte hayat bizibiraraya getiripde görüşemedik ss rfkcğm kib

Adsız dedi ki...

blgn ss hala rfkcğm bitürlükonuşamadık ss kib