28 Ocak 2009 Çarşamba

Turritopsis Nutricula Medusa Evresi


"Turritopsis nutricula' adı verilen ve çapı sadece 4-5 milimetre boyunda teknik olarak "hydrozoan" olarak adlandırılan bu canlı, ömrünün sonuna geldiğinde ya da yaşamını sürdürebilecek koşulları bulamadığında, denizanasına dönüşmeden önceki evreleri olan 'polyp'e geri dönüyor, bir süre sonra da tekrar denizanası oluyor.
Bilim adamları tropikal sularda yaşayan 'Turritopsis nutricula'nın okyanuslara, gemilerin limanlara girmeden önce attıkları safra sularıyla yayıldığını düşünüyor.
Uzmanlar 'Turritopsis nutricula'nın hücre yapısında görülen bu değişimi çözebilirse insanoğlu da ölümsüzlüğün kapısını aralayabilecek...


Fotoğraflar Afşin Erkal'a aittir...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Eger bu gecenlerde okudugum canliysa, yetiskinlik döneminde sex yapmasi halinde, tekrar ergenlik dönemine döndügü yaziyordu. Yani yeniden genclesiyormus ve bu sekilde de herhangi bir dis etken olmadigi sürece de ölmüyormus.

Ama "Her nefis bir gün ölümü tadacaktir."

Bence ölümsüzlügü aramaya gerek yok. Ölmek, "dogum"dan sonra hayattaki en büyük mucizedir bence.

Allah hayirli ölüm nasip etsin..

no name dedi ki...

evet kardeşim, okuduğun canlı bu canlı...

ölüm hakkındaki düşüncelerine de katılıyorum.

ölümün ne büyük bir nimet olduğunu bu yaşında idrak etmiş olman beni şaşırttı, sevindirdi, sen gibi bir kardeş bana gurur verdi...Seni seviyorum...

Adsız dedi ki...

Bunlari senden duymak da beni gururlandirdi.
Bu yorumdan sonra böyle bir karsilik beklemiyordum. Sasirttin beni
Ben de seni seviyorum