12 Ağustos 2008 Salı

Sevgili-m Günlük

12082008 Şirin günlük (Oy Birliğiyle adın böyle de anılabilecek,kızmaca darılmaca yok.)
Hah,hazır konu küsmeden açılmışken belirteyim ki gitarım bana küsmüş.Uzun süre benimle konuşmama kararı almış ve saklanmış.Evde iki tane gitar var,ikisi de tüm aramalarıma rağmen bulunamadılar.Kış girimi büyük problemler yaşayacağımız kesin.Hayatta olduklarını bilseydim bu kadar üzülmezdim.(Aman canım intihar edecek halleri yok ya.)

Kardeşime gelecek olursak, efendim kendisi tuğla kalınlığında bir kitap edinmiş okumuş okumuş gelmiş iki satır bi yerde takılmış.Sonra demiş içinden kendi kendine ya bu adamlar zannımca osmanlıca yazmışlar,bu dili de bilse bilse kardeşim bilir,dur şuna bir mesaj atayım,aylak aylak dolanıyor nasılsa şunu aylaklıktan kurtarıp kafasını bulandırayım.
Ben de çok çabuk ulaşılabilen bir konumda olduğum için, çat kapı mesaj geldi(Çat kapı bitişik mi yazılıyordu yoksa yaa.)neyse gelen beyite baktım ki içinde bi tane türkçe kelime yok,alayı farsça çok azı arapça.
Şimdi o zamanın şairlerinin halkın kullandığı dilden apayrı bir dil kullandığını,bu dili sadece saraylıların ve bir avuç insanın anladığını,zaten o dilden gıcık kaptığımı kardeşime anlatmaktansa beyiti(Beyiti dedikçe aklıma beyti geliyor,gerçi kaşıbeyaz daha iyi diyorlar ama,beyti beytidir.)tercüme gayretine giriştim.
yazan adamı da 50 sefer (içimden)takdir ettim.Bizim baba şairlerimiz mısraların son kelimelerini kafiyeli yazdılar mı şahane oluyor,biraz daha babaları son iki kelimeyi kafiyeli yazdılar mı üstat mertebesine ulaşıyor.Bu abi bütün kelimeleri kafiyeli yazmış.Neyse,Kardeşim çevirdim,inan bir şeye benzemedi.Geceye MSN'e teşrif edersen sana yollarım.Ha bu arada beni tehdit etmen de yakışmadı.Ne demek yani oraya kadar geldim,orada kaldım,daha ileri gidemiyorum.Yani açıklamalı beyit gelmezse kitap kütüphaneye iade olacak.O kısmı atlasan diyorum.

Bugün salı,gün bitmek üzere mavigünden hala haber yok.

Sevgili günlük,Karnın doyduysa azad et beni.Çok sıkıldım,aklıma da birşey gelmiyor.Hadi bakalım bu gün de böyle olsun...

2 yorum:

eylem dedi ki...

günaydın sevgili günlük
yok yok günaydın sevgili şirin günlük :)

sana yazan arkadaş koca evde gitarlarını kaybetmiş
birtane olsa neyse ikisini birden kaybetmiş
olacak şey değil
ya arkadaş çok dağınık ya da koyduğu yeri unuttu
neyse bir sonbahar temizliği yapar ya da yaptırır o zaman bulunur
evdeyse uçacak değil ya bunlar :)

birde beyti demiş canım çekti
bak şimdi sabah sabahta yenmez
öğle yemeğine kankama söyleyeyim ısmarlasın bana :)

sevgili şirin günlük seni yazana selamlar sevgiler
görüşmek dileğiyle

eylem dedi ki...

sevgili günlük kankamı seviyorum
bunu ona ilet olur mu?
iyi akşamlar